الگوی سه سرباز سفید چیست؟

تحلیل تکنیکال 28 (الگوی کندل استیک سه سرباز سفید)

پکیج آموزشی صرافی کوینکس

پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

الگوی سه سرباز سفید

امروز میخواهیم الگوی سه سرباز سفید را معرفی بکنیم، این الگو یک الگوی بازگشتی میباشد که روند نزولی به یک روند صعودی تبدیل میکند.

اجزای الگو

این الگو یک الگوی سه کندلی میباشد که از سه عدد کندل صعودی با بدنه ی بلند و سایه های کوتاه تشکیل شده است. کندل های دوم و سوم بهتر است از میانه کندل قبلی خود باز و سقف جدیدی را نسبت به کندل قبلی بسازند. هرچه این کندل ها قوی تر و بلند تر باشند الگوی ما از اعتبار بیشتری برخوردار میشود.

محل شکل گیری

این الگو در انتهای یک روند نزولی و در کف قیمتی نمودار شکل میگیرد درست در جایی که به منطقه اشباع فروش رسیده ایم و خریداران در حال خرید کردن از دارایی ما میباشد و به همین دلیل کندل های صعودی قدرت مندی را شکل میدهند که نشان از صعودی شدن روند میشود.

اعتبار الگو

هرچه بدنه کندل ها بلند تر باشد اعتبار الگو را افزایش میدهد، هرچه سایه های کوتاه تری داشته باشند نیز به اعتبار الگو اضافه میکنند. اگر اندازه بدنه های الگو یکسان باشد نشان از اعتبار بیشتر این الگو است. و اگر کندل های دومی و سومی از نوع مارابوزو باشند اعتبار الگو به شدت افزایش میابد.

یک نمونه از الگو را میتوانید در زیر مشاهده بکنید:

الگوی سه سرباز سفید چیست؟

همه چیز راجع به الگوی کندل استیک سه سرباز سفید در تحلیل تکنیکال بازار ارز های دیجیتال و بررسی کاربرد های آن

کلام آخر

این الگو از نوع الگو های کندل استیک بازگشتی میباشد که شما میتوانید اعتبار آن را با استفاده از ابزار های کمکی دیگر همانند اندیکاتور RSI (در صورت رسیدن به منطقه اشباع فروش) میتوانیم تغییر روند نزولی به صعودی را تشخیص دهیم و پوزیشن گیری مناسبی داشته باشیم.

مطالعه مقاله بعدی آموزش قدم به قدم تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال: الگوی کندل استیک هارامی

همچنین بخوانید: تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

بیشتر بخوانید: همه چیز راجع به تحلیل ارزهای دیجیتال

سوالات و نظرات خود را برای ما زیر همین پست کامنت کنید.


افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید
آموزش فارکس ، آموزش باینری آپشن

ابزار وبمستر

ابزار وبمستر