قدرت بلاک چین در صنعت حمل و نقل

پکیج آموزشی صرافی کوینکس

پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

با افزایش جمعیت و رشد صنایع مختلف فرایند حمل و نقل هم با سرعت توسعه پیدا کرده تا بتونه کفاف نیازهای این جمعیت رو بده. اما همچنان چالش های زیادی وجود داره که جابه جایی رو در این دنیای شلوغ سخت می کنه. حالا بلاک چین  باز هم وارد عمل شده تا یکی دیگه از معضلات امروز بشر رو حل کنه. با این اوصاف بلاک چین چطور میتونه به صنعت حمل و نقل کمک کنه؟

بلاک چین میتونه اطلاعات مختلف رو در خودش نگه داره. اطلاعاتی که وارد بلاک چین میشوند هرگز نمیتونند توسط فرد دیگه ای تغییر کنند. از همه مهم تر این که هرکسی میتونه اطلاعات رو به طور مستقل روی بلاک چین ذخیره کنه. همه میتونند به اطلاعات موجود در بلاک چین دسترسی داشته باشند و هیچ کس نمیتونه آن هارو دستکاری یا کنترل کنه.

به خاطر این ویزگی هاست که خیلی ها معتقدند بلاک چین میتونه در صنعت حمل و نقل باربری و زنجیره تامین برای اصلاح خیلی از ناکارآمدی ها استفاده بشه.برای درک بهتر این موضوع لازمه بدونیم زنجیره تامین حمل و نقل چطور عمل می کنه.

در زنجیره تامین خرده فروش سفارش خریدش رو به تولید کننده ارسال می کنه. این سفارش در سیستم مدیریت سفارش ثبت میشه و بعد از تایید موجودی کالا از طریق سیستم مدیریت موجودی سفارش وارد سیستم حمل و نقل میشه تا بارنامه شرکت باربری امکان انتقال کالا تنظیم بشه. بعد از گرفتن بارنامه شرکت باربری امکان انتقال محصول از انبار کارخانه به دست متقاضی رو فراهم کنه.

اما حالا ببینیم در صورتی که فناوری بلاک چین در زنجیره تامین بکار گرفته بشه روند چطور خواهد بود.

فناوری بلاک چین از طریق دفتر کل توزیع شده امکان تایید صحت اطلاعات رو فراهم می کنه.به این ترتیب هم پوشانی ها و مغایرت اطلاعات که در مسیر تایید تمام داده ها وجود داسته از بین میره و اطلاعات اضافی به ورودی اصلی بلاک چین ضمیمه می شه.

پلتفرم های جدید بر بستر بلاک چین امکان اعتبار سنجی و هماهنگی اسناد مورد نیاز رو فراهم میکنند و این شکلی کاغذ بازی های فیزیکی تا حد زیادی کاهش پیدا می کنه. با استفاده از قرارداد های هوشمند تصویب و ترخیص کالا از گمرک می تونه سریع تر و کارامدتر باشه و روند تایید کالا رو در ایست های بازرسی گمرک کم کنه.

4 کار ممنوعه در معامله ارزهای دیجیتال

مطالعات اخیر نشان می ده که یک محموله ساده برای اینکه به دست یک خرده فروش برسه به طور متوسط از 30 سازمان مختلف عبور میکنه و به بیشتر از 200 ابلاغیه جداگانه نیاز داره در نتیجه هرگونه وقفه در این مراحل میتونه باعث آسیب به محموله یا گم شدنش بشه.با استفاده از بلاک چین میتوانیم تمامی این مراحل رو ایمن انجام بدیم.

فناوری بلاک چین یک راه حل بهینه و فوری برای ردیابی و احراز هویت سفارش ها فراهم کنه.


افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید
آموزش فارکس ، آموزش باینری آپشن

ابزار وبمستر

ابزار وبمستر