سخن بزرگان ارز های دیجیتال

توصیه های مهم بزرگان ارزهای دیجیتال

پکیج آموزشی صرافی کوینکس

پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

در این مطلب گلچینی از مهم‌ترین سخنان و توصیه‌های صاحب‌نظران حوزه ارزهای دیجیتال را بررسی می کنیم.

۱ـ کلید کیف پول را پیش خودتان نگه دارید

۱۰ توصیه مهم از بزرگان صنعت ارزهای دیجیتال
تام لی

چارلی لی (Charlie Lee)، بنیان‌گذار لایت کوین: وقتی ارزهای دیجیتال خود را از یک صرافی ارز دیجیتال مثل کوین بیس می‌خرید و آن را در همان صرافی نگه‌ می‌دارید، مانند این است که با ارز دیجیتال مثل سپرده‌گذاری پول در بانک برخورد می‌کنید. این کار بسیار خطرناک است. شما باید با روش‌های محافظت از کلیدهای خصوصی، نحوه استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری، قابلیت چندامضایی و سایر راه‌حل‌هایی که برای کنترل بیت کوین به کار می‌رود، آشنایی داشته باشید. این برای بسیاری از مردم سخت است و به‌معنای یک دوره یادگیری نسبتا طولانی است.

۱۰ توصیه مهم از بزرگان صنعت ارزهای دیجیتال
تیم دریپر

تیم دریپر (سرمایه­‌گذار بیت ­کوین): من مجبور نیستم برای نگه‌داری پولم به افراد شیک­‌پوشی که هر روز وارد ساختمان­‌های پرزرق‌وبرق بانک می­‌شوند، کارمزد بدهم. من می­‌توانم از پولم محافظت کنم و لازم نیست ناپدیدشدن سرمایه‌­ام را در این برج‌های بزرگ و زیبا تماشا کنم. من سرمایه‌ام را در یک دفترکل توزیع‌شده نگه‌داری می‌کنم و این به من حس قدرت می‌­دهد.

۲ـ دیگر به واسطه‌­ها نیازی ندارید

۱۰ توصیه مهم از بزرگان صنعت ارزهای دیجیتال
لازلو هانیک

لازلو هانیک (کسی که اولین خرید را با بیت کوین انجام داد): همیشه به نظر می‌رسید که مقوله‌ی «پرداخت»، یک مسئله پیش‌پاافتاده باشد؛ اما این تصور اشتباه است. واسطه‌­ها و جزئیات سردردآوری که با استفاده از کارت­‌های اعتباری اتفاق می‌­افتد، هنوز هم چالش‌­برانگیز هستند. من فکر می‌­کنم که فروشندگان و صاحبان مشاغل حتما دوست دارند که از یک روش بهتر [بیت کوین] برای تراکنش‌های روزانه استفاده کنند. وقتی کسی با بیت کوین به شما پول می‌دهد، دیگر لازم نیست نگران تقلب و کلاهبرداری باشید. به‌عنوان یک فروشنده، کار با بیت کوین آنقدر برای من سودآور است که می‌­توانم تخفیف بیشتری برای مشتری­‌ها درنظر بگیرم.

۳ـ تمرکززدایی واقعی و در دسترس است

۱۰ توصیه مهم از بزرگان صنعت ارزهای دیجیتال
اریک وورهیز

اریک وورهیز (بنیان‌گذار شیپ‌شیفت): اگر فردا تمام دستگاه­‌های ماینینگ در چین خاموش شوند، بار کاری آن­ها به سرورهای دیگر در سایر نقاط جهان منتقل می­‌شود. ماینینگ یک پدیده سیال است و با وجود مشارکت تعداد بسیاری از افراد، هیچ‌کس بر روی آن کنترلی ندارد.

شما باید این ویژگی مهم بیت کوین را درک کنید؛ هیچ شخص یا گروهی بیت کوین را کنترل نمی­‌کند. متأسفانه باورهای غلطی درباره کنترل بیت کوین رواج پیدا کرده که من مایلم این تصورات از میان برداشته شوند؛ اما درک مفهوم تمرکز زدایی برای بیشتر مردم بسیار دشوار است. مردم دوست دارند برای هر پدیده‌ای یک سیستم کنترل‌کننده تصور کنند؛ چون این امر به آنها کمک می‌­کند تا درک بهتری از آن داشته باشند.

۴ـ پیگیر اخبار و حواشی بیهوده نباشید

۱۰ توصیه مهم از بزرگان صنعت ارزهای دیجیتال
چارلز هاسکینسون

چارلز هاسکینسون (بنیان‌گذار کاردانو): برای عملکرد درست در زمینه ارز دیجیتال، مثل تمام کارآفرینان و تاجرها به یک مدل تجاری معقول و سازوکار منطقی نیاز دارید. اگر نتوانید مدل کسب‌وکار، روش کسب درآمد، دلیل انتخاب ارز دیجیتال و هدفتان را بیان کنید و تنها چیزی که یاد گرفته‌­اید تکرار کلمه «بلاک‌ چین» و «جادو» است، احتمالا دچار سوء‌تفاهم بزرگی شده‌­اید.

اجازه ندهید قدرت ارز دیجیتال شما را شیفته یا مبهوت کند تا بیش از حد روی توانایی­‌های آن حساب کنید. در دسترس بودن چنین قابلیتی نباید شما را از داشتن یک مدل تجاری خوب با سوددهی بالا بازدارد. باید متوجهِ این موضوع باشید.

۵ـ فکر درآمد یک‌شبه را از سرتان بیرون کنید

۱۰ توصیه مهم از بزرگان صنعت ارزهای دیجیتال
چانگ‌پنگ ژائو

چانگ‌پنگ ژائو (بنیان‌گذار صرافی بایننس): من همیشه به آینده ارزهای دیجیتال اعتقاد داشته‌ام؛ اما گاهی اوقات باید احتمال اشتباه کردن و صفر شدن قیمت بیت کوین را در گوشه ذهن خود داشته باشید. تنها در این حالت است که می‌­توانید چشم­‌انداز بلندمدتی را برای خودتان در نظر بگیرید.

 

 

برندن چز (بنیان‌گذار کوین مارکت کپ): بهترین سرمایه‌گذاری که می‌توانید انجام دهید، سرمایه‌گذاری روی خودتان است؛ با تکنولوژی آشنا شوید و در پروژه­‌های مورد‌علاقه‌تان مشارکت کنید. با این کار، پس از اینکه ارزهای دیجیتال به پدیده غالب دنیا تبدیل شوند، مشتریان بسیاری را به‌دلیل تجربه و دانشی که کسب کرده‌اید به دست خواهید آورد. در نهایت، باید نسبت به هر پدیده‌ای که وعده یک‌شبه پول‌دارشدن می‌دهد، شکّاک باشید.

۱۰ توصیه مهم از بزرگان صنعت ارزهای دیجیتال
امین گون سیرر

امین گون سیرر (مهندس شبکه و کامپیوتر): من فکر می­‌کنم که در صورت نداشتنِ تأثیرگذاری مستقیم اجتماعی و استفاده از فناوری برای تولید و کمک به اقتصاد، ارزهای دیجیتال به‌سرعت به یک روش کلاهبرداری تبدیل می‌­شوند. عمل خریدوفروش ارز، به‌خودی‌خود باعث ایجاد بازده اقتصادی نخواهد شد. در وضعیت کنونی بازار ارزهای دیجیتال که بر پایه‌ی ترید و سفته‌بازی است، افرادی که سود می‌کنند، این پول را از زیان سایرین به دست می‌آورند. این یک بازی «مجموع‌صفر» است که در آن فقط ماینرها که وظیفه پردازش تراکنش‌ها را بر عهده دارند، سود می‌کنند.

۶ـ اتحاد کلید موفقیت است

۱۰ توصیه مهم از بزرگان صنعت ارزهای دیجیتال
چارلی شرم

چارلی شرِم (کارآفرین آمریکایی): کدام صنعت مثل ارزهای دیجیتال دارای یک هدف مشترک است؟ البته ارزهای دیجیتال مختلف همیشه با یکدیگر رقابت خواهند کرد؛ اما همه آن­ها در نهایت به رشد بیشتر سیستم کمک می­‌کنند. پس تا زمانی که به این اتحاد ادامه دهیم و آن را به یاد داشته باشیم، بزرگترین مزیت صنعت ارزهای دیجیتال همین اتحاد خواهد بود.

۷ـ همیشه آماده نوآوری باشید

۱۰ توصیه مهم از بزرگان صنعت ارزهای دیجیتال

شنیو مائو (بنیان‌گذار شرکت ماینینگ F2Pool): در مقایسه با شرکت­‌های نرم‌افزاری، راه‌اندازی یک شرکت سخت‌افزاری حس فوق‌العاده­‌ای از موفقیت به شما می‌دهد. این حس برای ما که در زمینه ماینینگ، یعنی در مرز فناوری، کار می­‌کنیم به ‌مراتب قوی‌­تر است.

۸ـ از شکست نترسید

۱۰ توصیه مهم از بزرگان صنعت ارزهای دیجیتال
ملتم دمیررز

ملتم دمیررز (مدیر ارشد استراتژی کوین شیر): وقتی مردم به من می‌گویند که شکست خورده‌ام، به‌خوبی با آن کنار می‌آیم و از این موضوع خوشحال می‌شوم؛ چراکه مرتباً شکست می‌خورم و شکست‌ها و نقص‌هایم را به‌عنوان یک انسان قبول می‌کنم. وقتی که مردم به من درباره اشتباهم گوشزد می­‌کنند، از آن­ها تشکر می‌کنم و می­‌خواهم تا دلیلشان را برایم توضیح دهند تا بتوانم عملکردم را بهبود بخشم.

 

۹ـ پس از کسب اطلاعات کافی، به صنعت ارز دیجیتال بپیوندید

۱۰ توصیه مهم از بزرگان صنعت ارزهای دیجیتال
تون ویز

تون ویز (مشاور سرمایه‌­گذاری): افرادی که به این بازار وارد می­‌شوند، به‌مدت سه تا شش ماه باید فقط گوش بدهند و یاد بگیرند؛ زیرا درک کامل سازوکار بیت کوین و پتانسیل آن برای تغییر دنیا، حداقل یک‌ونیم تا دو سال طول می­‌کشد.

سانی کینگ (معمار ارشد شرکت Vsystems): توصیه من به هر کسی که وارد دنیای ارزهای دیجیتال می­‌شود این است که آن را بدون‌واسطه تجربه کند. دارایی‌های خود را در اختیار صرافی‌های ارز دیجیتال که مانند کارگزاری‌های بازار سهام هستند، قرار ندهید. از کیف پول‌­های غیرامانی استفاده کنید، سیدها را پیش خودتان نگه دارید و اصول کار با کیف پول‌های ذهنی را یاد بگیرید. برای امور کاری خود یا صرفاً از روی علاقه مقداری ارز دیجیتال بخرید! این یک تجربه کاملاً جدید از کار با پول در دنیای مجازی است که آزادی و حریم خصوصی را به ارمغان می‌آورد. در نهایت، مدیریت ریسک را یاد بگیرید و مسئولیت‌پذیری را تمرین کنید.

۱۰ـ دوران ارزهای دیجیتال فرارسیده است

۱۰ توصیه مهم از بزرگان صنعت ارزهای دیجیتال
هانتر هورسلی

هانتر هورسلی (مدیرعامل شرکت BitWise Asset): یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد صنعت ارزهای دیجیتال، نوپا بودنِ آن است. این خصوصیت، به‌ویژه برای افراد تازه‌کار که به‌دنبال فرصت‌های بسیاری هستند مناسب است. اگر تازه‌کار هستید، باید بدانید که تعداد افرادی که از شما باتجربه‌تر هستند، بسیار کم است؛ چون افراد فعال در حوزه کریپتو زیاد نیستند.شما می‌توانید وارد این فضا شوید و با استفاده از مهارت‌ها، پس‌زمینه کاری و طرز فکرتان شروع به کار کنید. بعد از یک یا دو سال، مجموعه‌ای از توانایی‌ و تجربه‌ها را خواهید داشت که به نوعی منحصربه‌فرد هستند.


افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید
آموزش فارکس ، آموزش باینری آپشن

ابزار وبمستر

ابزار وبمستر