ارز Maker |ارز سازنده

ارز Maker |ارز سازنده

پکیج آموزشی صرافی کوینکس

پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

⛩ Maker ⛩

لحظه نوشن مقاله اطلاعات این ارز به قرار زیر می باشد :

رتبه #53

146,246 نفر در واچ لیست زیر نظر دارن

مارکت کپ : $$1,786,854,368.75

قیمت فعلی :$1,827.87

ارز کل سکه :1,005,577

ارز در گردش :977631

تسلط بر بازار :0.10 ٪

آدرس سایت این توکن : makerdao. com

شبکه : اتریوم

کانترکت :

0x9f8f72aa9304c8b593d555f12ef6589cc3a579a2

 

 

هدف و برنامه این ارز :

Maker (MKR) توکن حاکمیتی MakerDAO و Maker Protocol – به ترتیب یک سازمان غیرمتمرکز و یک پلت فرم نرم افزاری، هر دو بر اساس بلاک چین اتریوم – است که به کاربران اجازه می دهد تا استیبل کوین DAI را صادر و مدیریت کنند.

Maker که در ابتدا در سال 2015 طراحی شد و به طور کامل در دسامبر 2017 راه اندازی شد، پروژه ای است که وظیفه آن راه اندازی DAI است، یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز مدیریت شده توسط جامعه با ارزش ثابتی که با دلار آمریکا مرتبط است.

توکن های MKR به عنوان نوعی سهم رای برای سازمانی که DAI را مدیریت می کند عمل می کند. در حالی که آنها به دارندگان خود سود سهام پرداخت نمی کنند، آنها به دارندگان حق رای در مورد توسعه پروتکل سازنده می دهند و انتظار می رود مطابق با موفقیت خود DAI از ارزش آنها قدردانی شود.

اکوسیستم Maker یکی از اولین پروژه‌ها در صحنه مالی غیرمتمرکز ( DeFi ) است: صنعتی که به دنبال ایجاد محصولات مالی غیرمتمرکز بر روی بلاک‌چین‌های دارای قرارداد هوشمند، مانند اتریوم است.

بنیانگذاران میکر چه کسانی هستند؟
MakerDAO، اولین موجودیت درون اکوسیستم بزرگتر Maker، در سال 2015 توسط Rune Christensen، یک کارآفرین از Sealand، دانمارک ایجاد شد.

کریستنسن در رشته بیوشیمی از دانشگاه کپنهاگ فارغ التحصیل شد و در دانشکده بازرگانی کپنهاگ در رشته تجارت بین المللی تحصیل کرد. قبل از MakerDAO، او شرکت بین‌المللی استخدام Try China را تأسیس و مدیریت کرد.

چه چیزی Maker را منحصر به فرد می کند؟
از اکتبر 2020، DAI یکی از پرطرفدارترین استیبل کوین ها (ارزهای رمزنگاری شده که قیمت آنها به دلار آمریکا یا ارز سنتی دیگر مرتبط است) است. این ارز دیجیتال بیست و پنجمین ارز دیجیتال بزرگ با بیش از 800 میلیون دلار ارزش بازار است و آدرس‌های فعال‌تری نسبت به USDT – بزرگترین استیبل کوین در بازار – دارد.

پیشنهاد منحصر به فرد MKR در این واقعیت نهفته است که به دارندگان آن اجازه می دهد تا مستقیماً در روند اداره DAI شرکت کنند. هر دارنده توکن های Maker حق رای دادن به تعدادی از تغییرات در پروتکل Maker را دارد که قدرت رای آنها بسته به اندازه سهام MKR آنهاست. برخی از جنبه های پروتکلی که دارندگان می توانند به آن رأی دهند عبارتند از:

افزودن انواع دارایی های وثیقه جدید به پروتکل، به کاربران این امکان را می دهد تا ارزهای رمزنگاری شده جدید را برای استخراج DAI بیشتر ارسال کنند.
اصلاح پارامترهای ریسک انواع دارایی های وثیقه موجود؛
نرخ پس‌انداز DAI را تغییر دهید: دارندگان توکن‌های DAI می‌توانند با قفل کردن آن‌ها در یک قرارداد خاص پس‌اندازی کسب کنند، و نرخ پس‌انداز بر سودآوری آن قرارداد تأثیر می‌گذارد.
اوراکل‌ها را انتخاب کنید – نهادهایی که هدفشان ارائه داده‌های قابل اعتماد خارج از بلاک چین به اکوسیستم Maker است.
ارتقاء به پلت فرم.
این توانایی برای مشارکت در مدیریت یکی از بزرگترین استیبل کوین‌های موجود در بازار، چیزی است که تقاضا برای توکن‌های MKR را افزایش می‌دهد و بر ارزش آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

صفحات مرتبط:
درباره USDT ، یکی دیگر از ارزهای دیجیتال با ثبات دیگر، بیشتر بدانید

در CMC Alexandria ، پورتال آموزشی ما، درباره استیبل کوین ها بیشتر بیاموزید .

چند سکه سازنده [MKR] در گردش وجود دارد؟
صدور و حذف MKR از سیستم توسط یک سیستم پیچیده از مکانیسم‌های وابسته به هم کنترل می‌شود که برای اطمینان از اینکه DAI همیشه به طور کامل توسط سایر دارایی‌های ارز دیجیتال وثیقه می‌شود و پیوند نرم آن با دلار آمریکا حفظ می‌شود، کنترل می‌شود. هیچ محدودیتی برای عرضه کل MKR وجود ندارد.

ارزش DAI توسط وثیقه تضمین می شود – سایر ارزهای رمزنگاری شده که توسط کاربران هنگام ضرب توکن های جدید DAI سپرده می شوند و در اصطلاحاً انبار ذخیره می شوند – قراردادهای هوشمند در بلاک چین اتریوم.

در طول نوسانات قیمت، ارزش رمزنگاری ذخیره شده در خزانه ممکن است برای وثیقه کامل مقدار مربوطه DAI کافی نباشد. در آن صورت، پروتکل Maker به طور خودکار انحلال محتویات صندوق را آغاز می کند، وجوه حاصل از آن را برای پوشش تعهدات آن صندوق استفاده می کند. اگر مقدار DAI تولید شده در طول انحلال کافی نباشد، پروتکل Maker توکن‌های جدید MKR را برای فروش و پوشش مبلغ باقی‌مانده ضرب می‌کند و در نتیجه کل عرضه را افزایش می‌دهد.

با این حال، در برخی موارد، مقدار DAI ساخته شده از حراج ها از حد لازم برای اطمینان از وثیقه کامل فراتر می رود – سپس، پروتکل ساز برای خرید مجدد و سوزاندن توکن های MKR استفاده می کند و عرضه کل آنها را کاهش می دهد.

بنابراین، عرضه MKR یک ارزش پویا است که بسته به شرایط بازار و سلامت کلی اکوسیستم DAI تغییر می کند. تا اکتبر 2020، عرضه در گردش توکن های Maker حدود 1 میلیون، به ارزش بیش از 500 میلیون دلار است.

شبکه ساز چگونه ایمن است؟
MKR یک توکن ERC-20 است، به این معنی که روی بلاک چین اتریوم اجرا می شود و توسط آن ایمن می شود . اتریوم به نوبه خود با عملکرد اثبات کار Ethash خود ایمن می شود.


افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید
آموزش فارکس ، آموزش باینری آپشن

ابزار وبمستر

ابزار وبمستر