ارز Fantom | ارز فانتوم

ارز Fantom | ارز فانتوم

پکیج آموزشی صرافی کوینکس

پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

⛩ Fantom ⛩

لحظه نوشن مقاله اطلاعات این ارز به قرار زیر می باشد :

رتبه #37

622,620 نفر در واچ لیست زیر نظر دارن

مارکت کپ : $3,471,838,640.47

قیمت فعلی :$1.36

ارز کل سکه :2,545,006,273

ارز در گردش :3,175,000,000

تسلط بر بازار :0.20 %

آدرس سایت این توکن :  foundation

شبکه : اتریوم

کانترکت :

0x4e15361fd6b4bb609fa63c81a2be19d873717870

 

 

هدف و برنامه این ارز :

فانتوم (FTM) چیست؟
Fantom یک پلت فرم قرارداد هوشمند گراف غیر چرخه ای جهت دار ( DAG ) است که با استفاده از الگوریتم اجماع سفارشی خود، خدمات مالی غیرمتمرکز ( DeFi ) را به توسعه دهندگان ارائه می دهد.

هدف Fantom همراه با توکن داخلی FTM خود، حل مشکلات مربوط به پلتفرم های قرارداد هوشمند، به ویژه سرعت تراکنش است که توسعه دهندگان می گویند آن را به کمتر از دو ثانیه کاهش داده اند.

بنیاد Fantom، که بر عرضه محصولات Fantom نظارت دارد، در ابتدا در سال 2018 با راه اندازی OPERA، شبکه اصلی Fantom، در دسامبر 2019 ایجاد شد.

Fantom یک پلت فرم قرارداد هوشمند غیرمتمرکز منبع باز برای DApps و دارایی های دیجیتال است که به عنوان جایگزینی برای اتریوم ایجاد شده است. هدف فانتوم غلبه بر محدودیت‌های بلاک چین‌های نسل قبلی و ایجاد تعادل در سه مولفه مقیاس‌پذیری، امنیت و عدم تمرکز است. این پروژه مجموعه‌ای از ابزارها را برای ساده‌سازی فرآیند یکپارچه‌سازی DApp‌های موجود، و همچنین یک سیستم پاداش پرداخت دقیق و ابزارهای داخلی DeFi ارائه می‌کند.

Fantom یک بلاک چین لایه 1 است که از مکانیزم اجماع ساخته شده و لایه اجماع مستقل Lachesis برای تسهیل DeFi و خدمات مرتبط بر اساس قراردادهای هوشمند استفاده می کند. Lachesis امنیت لایه‌های دیگر را نیز فراهم می‌کند، از جمله Opera، زنجیره قراردادهای هوشمند سازگار با EVM Fantom. ماموریت طولانی مدت این پروژه “اعطای سازگاری بین تمام ارگان های معاملاتی در سراسر جهان” است.

یکی از نقاط قوت Fantom عملکرد و پردازش کارآمد تراکنش است، یعنی هزاران تراکنش در ثانیه، که در آن تراکنش ها در 1-2 ثانیه تسویه می شوند و هزینه آن کسری از یک سنت برای هر تراکنش است. در نتیجه، Fantom مقیاس پذیری بالاتر اما با هزینه کمتر را ارائه می دهد.

اکوسیستم مبتنی بر دو فناوری اصلی است: پروتکل Lachesis و Opera.

پروتکل Lachesis لایه اجماع اصلی است که شبکه Fantom را با ارائه سرعت و امنیت تراکنش ایمن می کند.

Lachesis یک موتور اجماع aBFT است که از الگوریتم گراف غیر چرخه ای جهت دار (DAG) استفاده می کند. نحوه کار: داده‌های شبکه را می‌توان در زمان‌های مختلف پردازش کرد و شبکه شرکت‌کنندگان را فیلتر می‌کند و تنها به یک سوم اجازه می‌دهد که به دلیل رفتار اشتباه یا مخرب تخصیص داده می‌شوند، بدون اینکه فرآیندهای شبکه به خطر بیفتد.

مکانیسم اجماع اثبات سهام ( PoS ) Fantom’s Asynchronous Fault Tolerant (aBFT) کارایی کل شبکه را حفظ می کند، طراحی آن امنیت را با حداکثر سرعت فراهم می کند. توسعه دهندگان Fantom تاکید می کنند که مکانیسم PoS یک پدیده بدون رهبر است – هیچ رهبر بلوک و شرکت کننده وجود ندارد و هر کسی می تواند در یک لحظه مناسب به شبکه گره ها بپیوندد (یا ترک کند).

ویژگی های کلیدی Lachesis عبارتند از: ناهمزمان، بدون رهبر، بیزانسی مقاوم در برابر خطا و نهایی بودن تقریباً آنی.

در مورد Opera، این یک لایه توسعه برنامه یا پلتفرم استقرار شبکه اصلی Fantom، میزبانی بدون مجوز و منبع باز DApp است. به لطف ادغام EVM و پشتیبانی از زبان برنامه نویسی Solidity، Fantom دارای مجموعه کاملی از قابلیت های قرارداد هوشمند است که به کاربران اجازه می دهد به طور یکپارچه با پلتفرم های اتریوم تعامل داشته باشند و در عین حال مزیت کارایی تراکنش های Fantom را حفظ کنند.

بنیاد Fantom به این نتیجه رسید که حذف رهبران بلوک امنیت شبکه را بهبود می بخشد، بنابراین اپرا از یک مدل PoS و اعتبار سنجی بدون رهبر استفاده می کند (تأیید کننده ها تعیین نمی کنند کدام بلوک معتبر است).

Fantom علاوه بر اینکه یک پلتفرم پرداخت سریع، ایمن و ارزان است که امکان پرداخت سریع و ایمن با حداقل هزینه را فراهم می‌کند، همچنین دارای مدیریت زنجیره‌ای است که در آن کاربران با توکن‌های FTM رأی می‌دهند (یک توکن برابر با یک رأی). از ویژگی ها: کاربران حق دارند میزان موافقت / عدم موافقت را در مقیاس 0 تا 4 بیان کنند.

FTM توکن داخلی ابزار داخلی فانتوم است که به اکوسیستم نیرو می‌دهد و برای پرداخت‌ها، هزینه‌های شبکه، سهام‌داری و حاکمیت اعمال می‌شود. FTM ستون فقرات تراکنش‌ها را تشکیل می‌دهد و امکان جمع‌آوری کارمزد و فعالیت‌های سهام را می‌دهد، همراه با پاداش‌هایی که کاربر نشان‌دهنده آن است.

بنیانگذاران فانتوم چه کسانی هستند؟
بنیاد Fantom توسط دانشمند کامپیوتر کره جنوبی دکتر Ahn Byung Ik تاسیس شد. در حال حاضر مدیر عامل این پلتفرم مایکل کونگ است.

تیم پشتیبان Fantom تجربه گسترده ای در درجه اول در زمینه توسعه بلاک چین فول استک دارد و هدف آن ایجاد یک پلت فرم قرارداد هوشمند است که مقیاس پذیری، تمرکززدایی و امنیت را امتیاز می دهد.

طبق وب سایت رسمی آن، تیم فانتوم نیز متشکل از مهندسان متخصص، دانشمندان، محققان، طراحان و کارآفرینان است. کارمندان در سرتاسر جهان مستقر هستند و با اخلاق یک پلت فرم توزیع شده مطابقت دارند.

چه چیزی فانتوم را منحصر به فرد می کند؟
فانتوم تلاش می‌کند از یک مکانیسم جدید اجماع ساخته شده برای تسهیل DeFi و خدمات مرتبط بر اساس قراردادهای هوشمند استفاده کند.

مکانیسم Lachesis، ظرفیت بسیار بالاتر و نهایی‌سازی تراکنش دو ثانیه‌ای را به همراه بهبود امنیت نسبت به پلتفرم‌های مبتنی بر الگوریتم اثبات سهام (PoS) نوید می‌دهد.

مطابق با اتریوم ، این پروژه برای توسعه دهندگانی که به دنبال راه‌حل‌های غیرمتمرکز هستند، جذاب است. طبق ادبیات رسمی آن، مأموریت آن “اعطای سازگاری بین تمام نهادهای معاملاتی در سراسر جهان” است.

توکن PoS داخلی آن، FTM، ستون فقرات تراکنش‌ها را تشکیل می‌دهد و امکان جمع‌آوری کارمزد و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری را به همراه پاداش‌هایی که کاربر نشان‌دهنده آن است، می‌دهد.

از طریق فروش توکن در سال 2018، فانتوم تقریباً 40 میلیون دلار برای تأمین بودجه توسعه جمع آوری کرد.

صفحات مرتبط :
در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد Avalanche پیدا کنید.

در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد نئو پیدا کنید.

در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد اتریوم 2.0 پیدا کنید.

تازه به ارز دیجیتال؟ منبع اطلاعاتی اختصاصی CoinMarketCap، Alexandria ، می تواند به شما کمک کند تا همه چیزهایی را که باید بدانید.

چند سکه فانتوم (FTM) در گردش وجود دارد؟
FTM یک توکن اثبات سهام (PoS) است که در واقع در چندین تجسم وجود دارد.

سازگاری این پلتفرم با اتریوم به این معنی است که کاربران می توانند FTM استاندارد ERC-20 را خریداری کنند که پس از دریافت در کیف پول خود به FTM با استفاده از استاندارد BEP2 در زنجیره بایننس موجود است. فقط FTM بومی را می توان در شبکه اصلی Fantom OPERA استفاده کرد.

مجموع عرضه FTM 3.175 میلیارد توکن است که 2،134،638،448 FTM در حال حاضر در گردش است. بقیه طبق برنامه زمانی تا سال 2023 منتشر خواهند شد.

شرط بندی بخش مهمی از توکنومیکس را تشکیل می دهد، با نسبتی از عرضه که به طور خاص برای پاداش دادن به کاربرانی که FTM دارند، رزرو شده است.

چگونه شبکه فانتوم ایمن است؟
Fantom از انواع سفارشی الگوریتم اثبات سهام برای ارائه خدمات و ایمن سازی شبکه خود استفاده می کند. این مکانیسم که به نام Lachesis شناخته می‌شود، نمونه‌ای از مکانیسم اجماع به اصطلاح ناهمزمان تحمل گسل بیزانسی (aBFT) است.

با حذف رهبری در میان شرکت‌کنندگان شبکه، Fantom از خطر حمله کم‌هزینه جلوگیری می‌کند، در حالی که شرط‌بندی انگیزه‌های کاربر بیشتری را برای امنیت عملیات با استفاده از ذخایر توکن FTM اضافه می‌کند.

از کجا می توان فانتوم (FTM) خرید؟
توکن FTM فانتوم به صورت آزاد قابل معامله است و می توان آن را در صرافی های بزرگ مانند Binance، Gate.io و OKEx کره پیدا کرد.

FTM در چندین پروتکل وجود دارد، با ERC-20، BEP2 و توکن های OPERA خود Fantom که همگی در گردش هستند.

اگر در زمینه ارز دیجیتال تازه کار هستید و می خواهید در مورد نحوه خرید بیت کوین (BTC) یا هر توکن دیگری اطلاعات بیشتری کسب کنید، ابتدا این اطلاعات را بررسی کنید .


افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید
آموزش فارکس ، آموزش باینری آپشن

ابزار وبمستر

ابزار وبمستر